مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 72
» آخرین عضو: robertod11
» موضوعات انجمن: 3
» ارسال‌های انجمن: 3

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 1 کاربر آنلاین وجود دارد
» 0 عضو | 1 مهمان

آخرین موضوع‌ها
نقش و جايگاه شركت مادرتخص...
انجمن: توزیع کالای اساسی
آخرین ارسال توسط: amirbarghi
2019/04/23، 05:00 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 179
مراحل گردش كار خريد دانه ...
انجمن: خرید دانه های روغنی
آخرین ارسال توسط: amirbarghi
2019/04/23، 04:46 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 187
مراحل گردش كار خريد گندم
انجمن: خرید گندم
آخرین ارسال توسط: amirbarghi
2019/04/23، 04:40 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 584

 
  نقش و جايگاه شركت مادرتخصصی بازرگاني دولتي ايران
ارسال کننده: amirbarghi - 2019/04/23، 05:00 AM - انجمن: توزیع کالای اساسی - بدون پاسخ

 نقش و جايگاه شركت مادرتخصصی بازرگاني دولتي ايران در انجام ماموريت هاي بخش بازرگاني كشور شامل: تهيه و تامين كالاهاي اساسی و استراتژيك از جمله: گندم، برنج، روغن خام و شكر خام و ...، بهسازي امور مربوط به خرید، دخيره سازي و نگهداري و توزيع كالا ها و نظارت كامل بر اجرای این امور،از اهمیت ویژه ای برخوردار و بيانگر حضور فعال شركت بازرگاني دولتي ايران در عرصه اقتصادی كشور می باشد.

عمده فعاليتهاي اصلي شركت بازرگاني دولتي ايران حول محور برنامه هاي اجرايي مصوب وبا هدف مشاركت كيفي در اجراي سياستهاي تنظيم بازار به شرح زير می باشد:
الف-  خريدتضمینی كالاهاي اساسی تولید داخلی از جمله: گندم و برنج پرمحصول، به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخلی و تامین نیازهای مصرفی کشور.
ب-  خريد، حمل، واردات و توزیع كالاهاي اساسي، حساس و ضروري کشور از جمله: گندم، برنج، روغن خام، شكرخام، گوشت مرغ و گوشت قرمز ... در صورت عدم کفاف تولیدات داخلی، در شورای خرید شرکت و با استفاده از ابزارهاي متداول مانند بازارهاي نقدي ، بازارهاي آتي و حق اختيار خريد و فروش، حسب تکالیف، مجوزهای صادره و مصوبات نهادهای قانونی.
ج- تامین و حفظ موجودی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و پرمصرف مردم، حد اقل معادل مصرف 3 ماهه کشور.
د- حمایت از ایجاد و احداث تاسيسات نگهداري و ذخيره سازي كالاهای اساسی شامل: افزایش ظرفیت سيلو ها، انبارها، سردخانه ها و مخازن، توسط بخش خصوصی.
ه-  حمل و توزیع شهري، بين شهري و روستایی كالاهاي مورد عمل توسط شركتهاي تابعه، بگونه ای که این کالاها با شرایط مناسب در اقصی نقاط کشور توزیع شوند.
و- تنظیم بازار داخلی کالاهای اساسی ازطریق عرضه و فروش کالاهای ملکی و در اختیار، در بورس کالای کشاورزی ایران.
ز- اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی تولید و مصرف گندم، آرد و نان، از طریق انجام و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف شامل: حمایت و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در زمینه احداث و گسترش  کارخانجات تولید نان به روش صنعتی، اجرای طرح مهارت آموزی نانوایان، اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی، مشارکت در ساخت و تولید برنامه های فرهنگی، اجرای طرح رتبه بندی کارخانجات آردسازی، اجرای طرح درجه بندی نانوایی ها بر اساس اصول کیفی و بهداشتی تولیدو......
ح- سازماندهي و آماده سازي سهام دولتي شركت هاي زيرمجموعه قابل واگذاري، در راستاي گسترش نقش بخش خصوصي و تعاوني و اجراي سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی.

چاپ این مطلب

  مراحل گردش كار خريد دانه هاي روغني
ارسال کننده: amirbarghi - 2019/04/23، 04:46 AM - انجمن: خرید دانه های روغنی - بدون پاسخ

مراحل گردش كار خريد دانه هاي روغني
 : ١ -مراجعه کشاورز به جهاد کشاورزی شهرستان و اخذ معرفی نامه سطح زيرکشت و توليد دانه های روغنی
. ٢ -افتتاح حساب در بانک کشاورزی (در صورت نداشتن شماره حساب بانک کشاورزی )
. ٣ -حمل محموله دانه های روغنی به مراکز خريد تضمينی دانه های روغنی اين شرکت
. ۴ -ارائه معرفينامه و کدملی و شماره حساب بانک کشاورزی به مرکز خريد
. ۵ -کنترل مدارک کشاورز توسط مسئولين مرکز خريد و عامل ذيحساب و عامل تشخيص اين شرکت
. ۶ -کنترل کيفت دانه های روغنی (افت غيرمفيد –رطوبت – آفت و ...) توسط آزمايشگاه مرکز خريد
. ٧ -تخليه دانه های روغنی (درصورت تائيد مدارک و کيفيت دانه های روغنی) و تعيين وزن پر - خالی و وزن خالص دانه های روغنی توسط وزان
. ٨ -ثبت سند خريد در سامانه نوين بازرگانی و ارائه رسيد دريافت دانه های روغنی به کشاورز
. ٩ -تهيه چک ليست و فايل خريد دانه های روغنی کشاورزان
. ١٠ -کنترل و امضا چک ليست توسط عامل ذيحساب و تشخيص شرکت
. ١١ -ارائه چک ليست و فايل به بانک کشاورزی جهت ثبت در سامانه خريد دانه های روغنی بانک کشاورزی
. ١٢ -واريز بهاء دانه های روغنی به شماره حساب کشاورزان توسط بانک کشاورزی. مستندات و مدارك مورد نياز براي دريافت خدمت : ١ -معرفينامه جهاد کشاورزی . ٢ -کارت ملی . ٣ -شماره حساب متمرکز بانک کشاورزی. قوانين و مقررات و آيين نامه هاي مربوطه : مراجعه به سايت com.portal-gtc.www://http منوي "بخشنامه و دستورالعمل" مدت زمان دريافت خدمت (فاصله بين درخواست خدمت تا ارائه خدمت): ١٥ الي ٣٠ دقيقه هزينه هاي دريافت خدمت و نحوه محاسبه و محل پرداخت : بدون هزينه ميباشد. رويه ارائه شكايت : تماس با حراست يا بازرسي شركت با شماره ٤-٣٤٤٤٣٠٢٣ معرفي مسئول واحدهاي سازماني ارائه خدمت : جناب آقاي شاهدي معاون بازرگاني شركت سوالات متداول : تماس با خدمات بازرگاني شركت با شماره ٤-٣٤٤٤٣٠٢٣

چاپ این مطلب

  مراحل گردش كار خريد گندم
ارسال کننده: amirbarghi - 2019/04/23، 04:40 AM - انجمن: خرید گندم - بدون پاسخ

مراحل گردش كار خريد گندم
: ١ -مراجعه کشاورز به جهاد کشاورزی شهرستان و اخذ معرفی نامه سطح زيرکشت و توليد گندم
. ٢ -افتتاح حساب در بانک کشاورزی (در صورت نداشتن شماره حساب بانک کشاورزی)
 ٣ -حمل محموله گندم به مراکز خريد تضمينی گندم اين شرکت
. ۴ -ارائه معرفينامه و کدملی و شماره حساب بانک کشاورزی به مرکز خريد.
 ۵ -کنترل مدارک کشاورز توسط مسئولين مرکز خريد و عامل ذيحساب و عامل تشخيص اين شرکت.
 ۶ -کنترل کيفت گندم (افت مفيد – غيرمفيد – سن زدگی – رطوبت – آفت و ...) توسط آزمايشگاه مرکز خريد.
 ٧ -تخليه گندم (درصورت تائيد مدارک و کيفيت گندم) و تعيين وزن پر - خالی و وزن خالص گندم توسط وزان.
 ٨ -ثبت سند خريد در سامانه نوين بازرگانی و ارائه رسيد دريافت گندم به کشاورز.
 ٩ -تهيه چک ليست و فايل خريد گندم کشاورزان.
 ١٠ -کنترل و امضا چک ليست توسط عامل ذيحساب و تشخيص شرکت
 . ١١ -ارائه چک ليست و فايل به بانک کشاورزی جهت ثبت در سامانه خريد گندم بانک کشاورزی
. ١٢ -واريز بهاء گندم به شماره حساب کشاورزان توسط بانک کشاورزی. مستندات و مدارك مورد نياز براي دريافت خدمت
١ -معرفينامه جهاد کشاورزی . ٢ -کارت ملی . ٣ -شماره حساب متمرکز بانک کشاورزی. قوانين و مقررات و آيين نامه هاي مربوطه : مراجعه به سايت com.portal-gtc.www://http منوي "بخشنامه و دستورالعمل" مدت زمان دريافت خدمت (فاصله بين درخواست خدمت تا ارائه خدمت): ١٥ الي ٣٠ دقيقه هزينه هاي دريافت خدمت و نحوه محاسبه و محل پرداخت : بدون هزينه ميباشد. رويه ارائه شكايت : تماس با حراست يا بازرسي شركت با شماره ٤-٣٤٤٤٣٠٢٣ معرفي مسئول واحدهاي سازماني ارائه خدمت : جناب آقاي شاهدي معاون بازرگاني شركت سوالات متداول : تماس با خدمات بازرگاني شركت با شماره ٤-٣٤٤٤٣٠٢٣

چاپ این مطلب