امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش و جايگاه شركت مادرتخصصی بازرگاني دولتي ايران
#1
 نقش و جايگاه شركت مادرتخصصی بازرگاني دولتي ايران در انجام ماموريت هاي بخش بازرگاني كشور شامل: تهيه و تامين كالاهاي اساسی و استراتژيك از جمله: گندم، برنج، روغن خام و شكر خام و ...، بهسازي امور مربوط به خرید، دخيره سازي و نگهداري و توزيع كالا ها و نظارت كامل بر اجرای این امور،از اهمیت ویژه ای برخوردار و بيانگر حضور فعال شركت بازرگاني دولتي ايران در عرصه اقتصادی كشور می باشد.
عمده فعاليتهاي اصلي شركت بازرگاني دولتي ايران حول محور برنامه هاي اجرايي مصوب وبا هدف مشاركت كيفي در اجراي سياستهاي تنظيم بازار به شرح زير می باشد:
الف-  خريدتضمینی كالاهاي اساسی تولید داخلی از جمله: گندم و برنج پرمحصول، به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخلی و تامین نیازهای مصرفی کشور.
ب-  خريد، حمل، واردات و توزیع كالاهاي اساسي، حساس و ضروري کشور از جمله: گندم، برنج، روغن خام، شكرخام، گوشت مرغ و گوشت قرمز ... در صورت عدم کفاف تولیدات داخلی، در شورای خرید شرکت و با استفاده از ابزارهاي متداول مانند بازارهاي نقدي ، بازارهاي آتي و حق اختيار خريد و فروش، حسب تکالیف، مجوزهای صادره و مصوبات نهادهای قانونی.
ج- تامین و حفظ موجودی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و پرمصرف مردم، حد اقل معادل مصرف 3 ماهه کشور.
د- حمایت از ایجاد و احداث تاسيسات نگهداري و ذخيره سازي كالاهای اساسی شامل: افزایش ظرفیت سيلو ها، انبارها، سردخانه ها و مخازن، توسط بخش خصوصی.
ه-  حمل و توزیع شهري، بين شهري و روستایی كالاهاي مورد عمل توسط شركتهاي تابعه، بگونه ای که این کالاها با شرایط مناسب در اقصی نقاط کشور توزیع شوند.
و- تنظیم بازار داخلی کالاهای اساسی ازطریق عرضه و فروش کالاهای ملکی و در اختیار، در بورس کالای کشاورزی ایران.
ز- اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی تولید و مصرف گندم، آرد و نان، از طریق انجام و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف شامل: حمایت و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در زمینه احداث و گسترش  کارخانجات تولید نان به روش صنعتی، اجرای طرح مهارت آموزی نانوایان، اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی، مشارکت در ساخت و تولید برنامه های فرهنگی، اجرای طرح رتبه بندی کارخانجات آردسازی، اجرای طرح درجه بندی نانوایی ها بر اساس اصول کیفی و بهداشتی تولیدو......
ح- سازماندهي و آماده سازي سهام دولتي شركت هاي زيرمجموعه قابل واگذاري، در راستاي گسترش نقش بخش خصوصي و تعاوني و اجراي سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان